Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Τα 35 κορυφαία έργα υποδομής που κατασκευάζονται στην Ελλάδα

Μπορεί η κατάσταση στη χώρα να μην είναι η ενδεδειγμένη για πολύ μεγάλες επενδύσεις ωστόσο εδώ και χρόνια πολλά μεγάλα έργα υποδομής είναι υπό κατασκευή στην χώρα.

Έργα Μετρό, οδικά, φράγματα, αναπλάσεις και πολλά άλλα μας απασχόλησαν καθημερινά όλα αυτά τα χρόνια και θα συνεχίσουν και το επόμενο διάστημα καθώς λόγω ακριβώς της κατάστασης η κατασκευαστική ωρίμανση των έργων είναι εξαιρετικά αργή με αποτέλεσμα να βλέπουμε έργα να κατασκευάζονται σε χρονικό διάστημα που πολλές φορές φτάνει ή και ξεπερνά τα 10 χρόνια.

Σήμερα σας παρουσιάζουμε τα 40 πολύ μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη σήμερα στη χώρα. Όλα αυτά τα έργα είναι διάσπαρτα από άκρη σε άκρη σε όλη την επικράτεια και έχουν κόστος από 40 εκ.ευρώ κα φτάνουν μέχρι και τα 2 δις ευρώ.
Τα πρώτα έξι έργα αφορούν τους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται σε εξέλιξη και το κόστος τους υπολογίζεται πάνω από 1 δις ευρώ. Ακολουθούν όλα τα μεγάλα έργα Μετρό και τα σιδηροδρομικά έργα. Στα πολύ μεγάλα έργα είναι η Λιγνιτική Μονάδα "Πτολεμαϊδα 5" της ΔΕΗ και το Πάρκο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Μέσα στη λίστα θα βρείτε επίσης πολλά σιδηροδρομικά έργα αλλά και έργα της Εγνατίας Οδού.
Στις πρώτες θέσεις βλέπουμε τα έργα στους αυτοκινητόδρομους που έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται από το 2007 και πλέον η ολοκλήρωση τους τοποθετείται το 2017. Πρόκειται για:
1. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας)
2. Ολυμπία Οδός- τμήμα Κόρινθος-Πάτρα
3. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας «Ε65»- τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα
4. Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα)
5. Αυτοκινητόδρομος Μορέας- κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και Περιφερειακός Καλαμάτας
Από εδώ και μέχρι την 11η θέση βλέπουμε έργα με κόστος άνω του μισού δις ευρώ. Στα παράδοξα έχουμε το πλέον κορυφαίο έργο, εκείνο της Λιγνιτικής Μονάδας 5 που αν και έχει υπογραφεί από το 2013 μόλις ξεκίνησε η κατασκευή του και η κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης που έχει καθυστερήσει αρκετά:
6. Αγωγός TAP-Κήποι Έβρου-Κρυσταλλοπηγή Καστορίας, 2 δις ευρώ
7. ΔΕΗ- Κατασκευή Λιγνιτικής Μονάδας Πτολεμαΐδα 5, 1,4 δις ευρώ
8. Μετρό Θεσσαλονίκης – Βασική Γραμμή ΝΣΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ, 1,1 δις ευρώ
9. Μετρό Αθήνας- επέκταση γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο Πειραιά- 660 εκ. ευρώ
10. Μετρό Θεσσαλονίκης- επέκταση ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ-ΜΙΚΡΑ, 620 εκ. ευρώ
11. Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Λυρική Σκηνή, Εθνική Βιβλιοθήκη, Πάρκο Σ.Νιάρχος) 566 εκ. ευρώ
Από αυτή τη θέση και κάτω βλέπουμε έργα με κόστος από 200 έως 500 εκ. ευρώ. Σε αυτή την κατηγορία έργων βλέπουμε πολλά σιδηροδρομικά έργα, πολλά από τα οποία έχουν ξεκινήσει την τελευταία 3ετία:
12. Σιδηρόδρομος- έργο ολοκλήρωσης Τιθορέα-Δομοκός, 415 εκ. ευρώ
13. Σιδηρόδρομος- τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, 315 εκ. ευρώ
14. Αεροδρόμιο Μακεδονία- Αναβάθμιση-Επέκταση Διαδρόμου 10-28, 310 εκ. ευρώ (2 εργολαβίες)
15. Σιδηροδρομικό έργο ολοκλήρωσης τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη, 275 εκ. ευρώ
16. Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, 250 εκ. ευρώ (4 εργολαβίες)
17. Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης- Ανισοπεδοποίηση Δυτικού τμήματος, 205 εκ. ευρώ (3 εργολαβίες)
Από εδώ και κάτω θα βρούμε πολλά έργα με κόστος από 100 έως 200εκ.ευρώ. Είναι κυρίως οδικά έργα τα οποία κατασκευάζονται εδώ και αρκετά χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Εγνατίας Αρδάνιο-Ορμένιο που κατασκευάζεται από το 2002:
18. Εγνατία Οδός- Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, 184 εκ. ευρώ (2 εργολαβίες)
19. Εγνατία Οδός- Κάθετος Άξονας Σιάτιστα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή, 158 εκ. ευρώ
20. Σιδηρόδρομος- Β` φάση Θριάσιο Πεδίο και Προαστιακός Σταθμός ΖΕΦΥΡΙ, 122,2 εκ. ευρώ
21. Β` και Γ` φάση έργων Λιμένα Ηγουμενίτσας, 115 εκ. ευρώ
22. ΔΕΣΦΑ- Κατασκευή 3ης Δεξαμενής Νήσος Ρεβυθούσα, 115 εκ. ευρώ
23. Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου-Παιανίας, 112,9 εκ. ευρώ
24. Αεροδρόμιο Χανίων- Αναβάθμιση κτιρίων, 110 εκ. ευρώ
25. Εγνατία Οδός – Κάθετος Άξονας Αρδάνιο-Ορμένιο, 110 εκ. ευρώ (2 εργολαβίες)

Εδώ είναι η τελευταία κατηγορία έργων με κόστος κάτω από 100εκ.ευρώ. Πολύ σημαντικά έργα και εδώ όπως τα έργα ΣΔΙΤ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, η επέκταση του Τραμ της Αθήνας, το έργο ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος κ.α:
26. Ολοκληρωμένο σύστημα Εγκατάσης-Λειτουργίας Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου- Μπάρες στο Μετρό, 94 εκ. ευρώ
27. Ρέμα Εσχατιάς τμήμα Ίλιον-Ευπυρίδων, 83,7 εκ. ευρώ
28. Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Δοϊράνη, 82 εκ. ευρώ (2 εργολαβίες)
29. Φράγμα Αποσελέμη Ηρακλείου, 80 εκ. ευρώ
30. Τραμ Αθήνας – Νέα Φάληρο-Πειραιάς, 77 εκ. ευρώ
31. ΒΟΑΚ- Τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος, 65 εκ. ευρώ
32. Τηλεθέρμανση Φλώρινας- Δίκτυο, 64 εκ. ευρώ
33. Γ` φάση έργων Λιμένας Πάτρας, 61 εκ. ευρώ
34. Περιφερειακός Κατερίνης, 56,5 εκ. ευρώ
35. Αεροδρόμιο Ιωαννίνων- Αναβάθμιση και νέο κτίριο αεροσταθμού, 52 εκ. ευρώ