Πέμπτη 25 Μαΐου 2017

Ποια έργα ξεκινούν και ποια ολοκληρώνονται το 2018

Μέσα στο 2018 μπορεί να έχει ανατεθεί η κατασκευή του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεΐκου - Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, όπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θεόδωρος Παπαδόπουλος, στο 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

 


Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, το τμήμα αυτό με τους 14 σταθμούς θα εξυπηρετεί 311.000 επιβάτες ημερησίως, επιφέροντας 40.000 λιγότερες ημερήσιες μετακινήσεις με Ι.Χ., με αποτέλεσμα την ημερήσια μείωση κατά 250 τόνους του διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται στην ατμόσφαιρά της πόλης.
Η ολοκλήρωση της δημοπράτησης του έργου και η συμβασιοποίησή του εκτιμάται το 2018, ενώ η περίοδος κατασκευής έως το 2026. Συνολικά, η γραμμή 4 του μετρό έχει προϋπολογισμό 3,5 δισ. και θα υλοποιηθεί σε 5 φάσεις. Έχει μήκος 33,5 χλμ. και 30 νέους σταθμούς. Θα διαθέτει 5 σταθμούς μετεπιβίβασης προς τις γραμμές 1, 2 και 3, ενώ εκτιμάται ότι θα μετακινούνται 508.000 επιπλέον επιβάτες/ημέρα, επιφέροντας μείωση μετακινήσεων με ΙΧ ημερησίως κατά 75.000.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, είπε πως το μετρό δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως ένα απλό κατασκευαστικό έργο, αλλά «ως ένα σύνθετο έργο υπέρ της ανάπτυξης, του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και του πολιτισμού».
Ο σιδηρόδρομος
Το 2018 πρόκειται να ολοκληρωθεί το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλλης. Το τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2017 και το Λιανοκλάδι - Δομοκός το 2018, επιφέροντας μείωση του χρόνου διαδρομής κατά 55 λεπτά.
Η ολοκλήρωση της γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ηλεκτροκίνητα τρένα στο τμήμα Πειραιάς - Λιανοκλάδι από τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και στο τμήμα Σ.Σ. Αθηνών - Τιθορέα τον Ιούνιο. Αντίστοιχα, η σιδηροδρομική γραμμή έως τα Μποζαΐτικα της Πάτρας θα είναι έτοιμη το 2021, με αποτέλεσμα η διαδρομή Αθήνα - Πάτρα να διεξάγεται σε λιγότερο από 2 ώρες.
Το Καστέλι
Ο κ. Γιάννης Καρνέσης, προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας (ΕΥΔΕ) κατασκευής έργων με σύμβαση παραχώρησης Πελοποννήσου και Βορείου Ελλάδος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρουσίασε την ταυτότητα του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, υπογραμμίζοντας ότι το 2022-23 είναι εφικτή η λειτουργία του αερολιμένα, με εκτιμώμενη περίοδο κατασκευής 4-5 έτη.
Η περίοδος παραχώρησης είναι 35 έτη, ενώ 10 τουλάχιστον έτη προ της λήξεως το δημόσιο και η ανάδοχος εταιρεία θα αρχίσουν μη δεσμευτικές διαπραγματεύσεις για ενδεχόμενη παράταση, που δεν θα υπερβαίνει τα δέκα έτη. Όπως είναι γνωστό, η προσφορά της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ - GMR για το νέο αεροδρόμιο βρίσκεται στο τελικό στάδιο αξιολόγησης.

Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1541291/poia-erga-xekinoyn-kai-poia-oloklhronontai-to-2018.html